Forbrukeradvokaten, som Fæhn startet for 23 år siden, skulle først og fremst beskytte forbrukeren, men er i dag spesialister på forbrukerrettigheter. Og har både forbrukere og håndverkere på kundelisten, herunder rørleggere og elektrikere. 

Firmaet har seks advokater.  
- Vi klager nok mer i Norge enn i mange andre land, men selv om vi har et godt verneregelverk for forbrukeren, føler jeg veldig mange har en terskel for hvor grensen går på å gå videre med en klagesak. Mange er klar over at dette er både risikofylt og kostbart. Ingen går inn i en rettsprosess uten å være betenkt, sier Ola Fæhn til elektro247.no.

Kontoret mottar flere hundre saker i året hvor dårlig håndverkerarbeid på bolig er tema. Øverst på klagetoppen fra forbruker ligger saker som er knyttet til rør og elektro. Her er også regelverket strengt. 
- Det er det naturlige årsaker til; feilene som gjøres får som regel større konsekvenser sammenlignet med andre håndverksgrupper. Det er ofte saker hvor håndverksfeilene viser seg etter en stund. Som for eksempel lekkasje fra bad, forteller han. 

- Er håndverkeren flink til å forstå sakens alvor når en advokat blir koblet inn?
- Ja, det fleste er det. Jeg syns som oftest vi får roet ned ting tidlig slik at vi kan konsentrere oss saken, sier Fæhn. 
Den erfarne advokaten kommer med 3 gode råd som håndverkeren bør bli flinkere til å følge:
 
Skriv ned hva du og kunden er blitt enige om. Ikke minst når det gjelder pris. Dessuten bør alle endringsbestillinger skrives ned og bekreftes av kunden. Her oppstår det ofte konflikter fordi det er forskjellige meninger om hva partene er blitt enige om. Dette er en bransjesykdom.  
 
Ikke påta deg flere oppdrag enn du du har kapasitet til. Har du allerede mye jobb, så gjør det ferdig før du påtar deg flere oppdrag. Da kan det oppstå forsinkelser, krangler og misnøye. Dessuten kan det fort bli kostbart hvis kunden krever erstatning eller dagbøter. 
 
Jobb mer med deg selv om å behandle kundene dine mer proff og mindre hissig. Smil og kommuniser med kunden. Det ligger mye psykologi reklamasjonssaker. Du kan løse mye på å legge mer vekt på god kundebehandling.  Klarer du å overbevise kunden om at han egentlig ikke har noen rettighet, men du likevel gir ham det, så har du fått en fornøyd kunde som kanskje også snakker pent om deg til andre.