Er du en pådriver for å skape positiv sikkerhetskultur og har fokus på risiko og HMS i hverdagen? Har du i tillegg evner til å tenke strategisk rundt digitale løsninger? I så fall vil vi gjerne høre fra deg.

Hos oss vil du få en sentral rolle ute i prosjekter, og skal følge opp viktige krav og rutiner både vi og våre kunder har. Typiske arbeidsoppgaver/ansvarsområder:

HMS/K:

  • Lede og delta aktivt i det løpende HMS- og kvalitetsarbeidet.
  • Avvikshåndtering, oppfølging og forbedringstiltak.
  • Planlegging og utføre HMSK kampanjer internt.
  • Foreta risikovurderinger.
  • Drive jevnlige HMS inspeksjoner.
  • Planlegge og utføre evaluering av leverandører, interne og eksterne revisjoner.
  • Følge opp sikring / kontroll av samsvar med relevante kvalitetskrav i leveranser.
  • Utføre samsvarsvurderinger opp mot eksterne, prosjektspesifikke krav
  • Lede oppfølging, revisjoner og innføring av selskapets ISO sertifiseringer

IT:

  • Hovedansvarlig for IT-strategi og -implementering
  • Identifisere og implementere digitale løsninger som øker effektiviteten, sikkerheten og kvaliteten på våre anleggsprosjekter
  • Samarbeide tett med prosjektledere, anleggsledere og andre fagfolk for å forstå deres behov og implementere gode teknologiske løsninger
  • Være en rådgiver innen teknologi og digitalisering, og holde deg oppdatert på nye trender og verktøy som kan være relevante for vår bransje
  • Følge opp vår driftsleverandør for å sikre at vår IT-arkitektur er stabil, sikker og i tråd med våre forretningsmål

Foretrukne egenskaper:

  • Utdanning minimum Bachelor-nivå. Relevant erfaring kan kompensere for formalkompetanse
  • Relevant erfaring innenfor HMS/QA/prosjekt arbeid.
  • Kompetanse og erfaring med ISO kvalitetsstandarder.
  • God kjennskap til og forståelse av relevante lover, forskrifter og standarder.
  • Evne til å forstå og implementere system og sikre at system etterleves.
  • Erfaring med å arbeide innen IT og teknologi, gjerne innen anleggs- eller byggebransjen
  • Kunnskap om IT-infrastruktur, applikasjoner og digitale verktøy
  • Erfaring med oppfølging av driftsleverandør
  • Evnen til å kommunisere effektivt med ulike fagfolk og tilpasse teknologiske løsninger til deres behov
  • Demonstrert evne til å lede teknologiske endringer og digitalisering
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk.
  • Gode samarbeidsegenskaper.

Hva kan vi tilby?

Vi har konkurransedyktig fastlønn og bonusordning, kombinert med mulighet for å ta del på eiersiden av selskapet. Du vil få jobbe med bærekraftige løsninger og ta del i gründer-reisen til et lønnsomt selskap i sterk vekst. Vi er en liten organisasjon med et ungt og sosialt miljø. Du vil i stor grad kunne påvirke din egen arbeidshverdag, samtidig som du blir gitt store muligheter for faglig og personlig utvikling. Terskelen for å ta ansvar er lav for den riktige kandidaten.

Søknader vil bli vurdert fortløpende.

Spørsmål om stillingen:
Jørgen Dannevig
COO
Mobil47 24 47 64

Søknadsfrist: 20.05.2024

Søk her

Om arbeidsgiveren:

LOS Cable Solutions er LOS konsernets utfordrer inn mot høyspent- og infrastrukturmarkedet, og leverer på alle spenningsnivå mellom 230 V og 420 kV. Vi bygger på LOS-konsernets lange erfaring og oppbygging av kvalitets- og HMS-systemer fra offshore-virksomheten, og solid faglig forankring som Vestlandets største privateide elektrokonsern.

LOS Cable Solutions er en innovativ og moderne entreprenør. Med vår robuste kompetanse og kostnadseffektive forretningsmodell vil markedet alltid få de beste løsningene for deres prosjekter. Kundene våre er ny kraftkrevende industri, kraftprodusenter, nettselskaper, vind- og solkraftleverandører, offshoreinstallasjoner og sjøkabeleiere. LOS Cable Solutions ble opprettet i 2018 og har i dag kontorer i Oslo, Bergen og Bømlo.