Hun blir en del av MarCom teamet i ELKO, hvor hun skal jobbe med digital markedsføring, sosiale medier og innhold. Strand har lang erfaring med kommunikasjon og merkevarebygging mot proffmarkedet. Hun har tidligere jobbet i selskaper som Luxo og Glamox, der kundegruppene også er installatører og grossister. I ELKO får hun også erfaring med å jobbe direkte mot forbrukere, som er en viktig målgruppe for ELKO Smart.

Markedsdirektør Jonas Henni Normann er strålende fornøyd med å ha Tone Strand med på laget.
 
Viktig med kvinner i bransjen
- Tone er en veldig dyktig og allsidig markedsfører som matcher ELKO' s profil og ambisjoner perfekt. Hun har lang erfaring fra lignende bransjer, er kunnskapsrik, og har i tillegg et engasjement for mangfold og likestilling som blir viktig for ELKOs arbeid med å øke kvinneandelen i elektrobransjen, sier Normann.
 
For til tross for at årets tall fra Utdanningsdirektoratet viser at stadig flere jenter søker til elektrofag, er det fortsatt en vei å gå. Strand mener det er viktig med gode kvinnelige rollemodeller dersom flere kvinner skal søke mot elektrobransjen.
 
- Akkurat som innen idretten tror jeg det er viktig med kvinnelige rollemodeller for rekruttering av flere kvinner til bransjen. Montørjentene er et godt eksempel på hvordan det allerede jobbes godt med dette, men jeg tror det kan gjøres enda mer, og det gleder jeg meg til å bidra med, sier hun.
 
Alle har et forhold til ELKO - de vet det bare ikke
- ELKO har siden oppstart i 1945 levert stikkontakter, lysbrytere og annet elektromateriell til norske hjem og virksomheter, og er i dag Skandinavias ledende produsent av elektronisk installasjonsmateriell, styringssystemer, samt tele- og nettverksprodukter. Selskapets hovedkontor ligger på Ryen i Oslo.
 
- Vi pleier å si at du har kjent oss hele livet, selv om du kanskje ikke er klar over det engang. Du finner nemlig produktene til ELKO i de aller fleste norske hjem, avslutter Normann.